W jaki sposób możesz świetne rozpocząć swój dzień?
Idź popływaj! To doskonały początek dnia. Podniesiesz poziom energii i będziesz mieć lepsze samopoczucie przez cały dzien. Zadbasz o sportową sylwetkę.
Po powrocie z pływalni będziesz szczęśliwszym człowiekiem. Pływanie to trening całego ciała.
Angażuje większą ilość mięśni, niż jakiekolwiek inne ćwiczenia. Korzyści jest mnóstwo. Wymienię kilka
z nich, które zdecydowanie są ważne dla mnie:

  • kształtuje sportową sylwetkę,
  • poprawia kondycję fizyczną organizmu,
  • redukuje stres,
  • korzystnie wpływa na kręgosłup, kształtuje i wzmacnia jego mięśnie (co ważne, nie obciąża mięśni i stawów)
  • zwiększa odporność organizmu i pojemność płuc

Jeśli chcesz nauczyć się dobrze pływać – najlepiej poproś instruktora o kilka lekcji, unikniesz kontuzji
oraz złych nawyków. Możesz też nagrać video, w jaki sposób pływasz. To świetny sposób. Pomaga wyłapywać błędy i obserwować swoje postępy. Ćwicz z deską – wbrew pozorom nie służy tylko amatorom. Pomaga wyćwiczyć siłę i prawidłowy ruch kończyn. Pamiętaj, że tylko regularne pływanie podnosi efekty.

Kto może pływać?
Pływanie jest przeznaczone dla wszystkich bez względu na wiek i płeć. Niemowlaki mogą pluskać się już
od drugiego miesiąca życia. To również dobry sport zarówno dla ludzi aktywnych fizycznie, jak i dla tych,
którzy dopiero zaczynają trenować. Przeciwskazania to uczulenie na chlor i napady padaczki. Osoby niepełnosprawne mogą korzystać ze specjalnych metod prowadzenia zajęć np. metoda Hallwicka,
która jest również rodzajem terapii w wodzie.|
Według statystyk CBOS z 2013 roku, pływanie zajmuje drugie miejsce wśród najczęściej podejmowanych rodzajów aktywności fizycznej (28%).

Do zobaczenia na pływalni!

#aktywnyratownik #pływanienastart #porannepływanie

Grafika: Photo by Alex Guillaume on Unsplash