Dla większości z nas poranne wstawanie jest trudne, ma to pewnie związek z brakiem odpoczynku i chęcią regeneracji sił. Czy kiedykolwiek myślałeś
o tym, aby wstać wcześnie rano, pójść pobiegać, popływać, spokojnie przygotować i zjeść pyszne śniadanie, wypić poranną kawę, a dopiero później wybrać się do pracy? Prawdopodobnie tak. Wielu ludzi chciałaby wstawać wcześnie i mieć więcej czasu.

Przeszukałem internet i znalazłem kilkanaście sposobów na poranne wstawanie. Niestety, niektóre z nich są naprawdę idiotyczne jak np. położenie obok łóżka wiaderka z zimną wodą, a po wstaniu zamoczeniu w nim nóg. To musi być straszne.

W jednym artykule natrafiłem na bardzo prostą metodę. Opowiedział o niej były dowódca US Navy SEAL- Jocko Willink, który prawie każdego ranka budzi się o 4:30. Większość z nas nadal śpi o tej wczesnej porze i prawdopodobnie nie ma ochoty wstawać.

Jak on to robi?
Sekretem Jocko nie jest kawa lub specjalny napój energetyczny wydawany przez wojsko. Uważa, że większość ludzi po przebudzeniu zbyt mocno się zastanawia nad wstawaniem.

„Budzisz się rano i zaczynasz myśleć .To duży błąd. Nie zastanawiaj się rano nad wstawaniem. Większość ludzi za bardzo się nad tym zastanawia i tracą swój cenny czas.”

Brzmi to nazbyt prosto, ale jak można przestać myśleć rano? Jocko wyjaśnia, że po prostu budzi się o 4:30 rano i natychmiast wyskakuje z łóżka. Za to przed pójściem spać, przygotowuje ubranie – były żołnierz budzi się i od razu wskakuje w strój sportowy, który układał poprzedniej nocy i udaje się prosto do siłowni w garażu – wszystko robi bez większego namysłu. Kolejna sprawa – budzik. Większość z nas nie ma potrzeby wstawać tak wcześnie, ale te same zasady obowiązują niezależnie od tego, na którą godzinę ustawisz budzik. Sekret polega na mechanicznym wstawaniu bez żadnego zastanawiania.
„Nie myśl. Po prostu wykonaj plan. A plan jest następujący: budzik gaśnie, wstajesz, ćwiczysz, robisz cokolwiek.”
To jest trochę jak z naszymi wymówkami. Jeśli się pojawiają, to znaczy, że nasz organizm walczy, bo zmieniasz jego przyzwyczajanie. Sprzeciw Twojego mózgu to sygnał startowy dla Ciebie. Im dużej rozmyślasz o tym w głowie, tym gorzej. Po prostu zaczynasz działać, albo nie robisz z tym nic. To taki system zerojedynkowy (0-1).

Z praktycznego punktu widzenia, jeśli obudzisz się wcześnie rano, może to być 5 godzina, będziesz mieć trochę wolnego czasu dla siebie, aby zadbać o rzeczy, które są ważne dla ciebie. Zauważ, że jeśli chcesz poćwiczysz o 5 po południu, to ile osób zamierza rozproszyć cię w tym czasie? Szef, żona, dzieci, sąsiadka, prace gospodarcze. Rano wszyscy Ci ludzie śpią, więc możesz robić, co chcesz.

Grafika: Josh Felise on Unsplash

Źródło: https://www.littlethings.com/navy-seal-waking-up-early/