Na pewno zastanawiałeś się, ile energii możesz stracić podczas pływania. Ta dyscyplina to bez wątpienia skuteczny sposób na spalanie kalorii. Pływanie jest sportem wpływającym korzystnie na wiele problemów zdrowotnych, takich jak dolna część pleców czy kolana, poprawia krążenie, wzmacnia mięśnie. Jeśli dokuczają ci urazy, lubisz wodę, chcesz poprawić kondycję, jest to na pewno świetna opcja dla Ciebie.
I dla wszystkich tych, którzy szukają trochę ruchu.

Jak to się ma do innych dyscyplin wytrzymałościowych, takich jak bieganie czy jazda na rowerze? Odpowiedź nie jest jednoznaczna, ale mam kilka danych, z którymi możesz się zapoznać. Przede wszystkim, istnieje kilka czynników do uwzględniania. Po pierwsze, twoja waga odgrywa dużą rolę
w ilości spalanych kalorii. Ogólnie rzecz biorąc, im więcej ważysz, tym więcej spalasz. Aby uczynić rzeczy jeszcze bardziej skomplikowane, metabolizm człowieka jest również czynnikiem wpływającym na to, ile kalorii zostanie spalanych, a metabolizm zmienia się niezależnie od wagi. Trudno jest obliczyć indywidualny metabolizm, dlatego poniższe dane są oparte na podstawowej przemiany materii dla przeciętnych ludzi w różnych kategoriach wagowych.

Portal Nutristrategy.com zawiera dane z badań przeprowadzonych przez American College of Sports Medicine. Opierają się o jednogodzinny trening pływacki (stylem dowolnym), nie uwzględniając odległości pokonanej w tym czasie.
I tak, w zależności od masy ciała:
-59 kg osoba spali 590 kalorii, pływając szybko i 413 kalorii pływając wolniej,
-70 kg osoba spali 704 kalorii, pływając szybko i 493 kalorii pływając wolniej.
-82 kg osoba spali 817 kalorii, pływając szybko i 572 kalorii płynąc wolniej.
-93 kg osoba spali 931 kalorii, pływając szybko i 651 kalorii pływając wolniej.

Królem spalania kalorii podczas treningów pływackich jest godzinny trening stylem motylkowym (jeśli się odważysz). Spalanie kalorii waha się od 649 kalorii dla 59 kg do 1024 kalorii dla 93 kg osoby.

Znając już te dane, pojawia się pytanie. Czy pływanie jest najlepszą opcją dla kogoś, kto chce spalić kalorie? Otóż nie – ze wszystkich aktywności, biegi narciarskie spalają najwięcej kalorii.

Wśród najbardziej powszechnych sportów wytrzymałościowych pływanie zasługuje na uznanie.
Bieganie przez godzinę w tempie 14 km/h spala się od 649 do 1024 kalorii w zależności od masy ciała,
a ilość spalanych kalorii w naturalny sposób wzrasta, im szybciej biegniesz. Jest to zgodne z powszechnym przekonaniem, że bieganie jest najlepszym sportem wytrzymałościowym przy odchudzaniu. Jazda na rowerze przez godzinę z prędkością 24 km/h spala od 590 do 931 kalorii
w zależności od wagi.

Warto pamiętać, że trening to tylko 30% sukcesu,a odpowiednia dieta 70%. Razem działają cuda. Nie wierzysz? Obserwuj mnie na instagramie, a dowiesz się więcej. @tom_kijowski

#aktywnyratownik #pływanie #pływanienastart

 

grafika :http://www.publicdomainpictures.net
źródło : https://www.active.com/triathlon/Articles/How-Many-Calories-Does-Swimming-Burn